Wprowadzenie do fonologii języka hiszpańskiego: Podstawy dla nauki czytania i pisania

Wprowadzenie do fonologii języka hiszpańskiego⁚ Podstawy dla nauki czytania i pisania

Ten rozdział skupia się na wprowadzeniu do fonologii języka hiszpańskiego‚ podkreślając jej zasadnicze znaczenie dla nauki czytania i pisania.

1.1. Język hiszpański⁚ System fonetyczny

Język hiszpański‚ podobnie jak inne języki‚ charakteryzuje się specyficznym systemem fonetycznym‚ który określa sposób‚ w jaki dźwięki są produkowane i odbierane. System ten opiera się na relacji między głoskami a fonemów‚ które stanowią najmniejsze jednostki dźwiękowe języka‚ zdolne do rozróżniania znaczeń słów. Głoski‚ czyli fizyczne realizacje dźwięków‚ mogą się różnić w zależności od kontekstu‚ podczas gdy fonemy reprezentują abstrakcyjne kategorie dźwiękowe.

Fonetyka języka hiszpańskiego wyróżnia się pewnymi cechami‚ które wpływają na jego brzmienie i sposób‚ w jaki jest on wypowiadany. Wśród najważniejszych można wymienić⁚

  • System samogłosek⁚ Język hiszpański posiada pięć samogłosek⁚ /a/‚ /e/‚ /i/‚ /o/‚ /u/. Samogłoski te są wyraźne i jednoznaczne‚ co ułatwia ich rozpoznanie i wymowę.
  • System spółgłosek⁚ Język hiszpański wyróżnia się bogatym systemem spółgłosek‚ który obejmuje zarówno spółgłoski dźwięczne‚ jak i bezdźwięczne.
  • Akcent⁚ W języku hiszpańskim akcent toniczny‚ czyli nacisk na sylabę‚ jest kluczowy dla poprawnej wymowy.

Zrozumienie systemu fonetycznego języka hiszpańskiego jest niezbędne dla skutecznego nauczania czytania i pisania‚ ponieważ pozwala na prawidłowe rozpoznawanie i odtwarzanie dźwięków‚ co z kolei ułatwia dekodowanie i kodowanie języka pisanego.

1.1.1. Głoski i fonemy

W fonologii języka hiszpańskiego kluczowe znaczenie mają pojęcia głoski i fonemu. Głoska to fizyczna realizacja dźwięku‚ która powstaje w wyniku ruchu narządów mowy. Fonem natomiast to abstrakcyjna jednostka dźwiękowa‚ która odróżnia znaczenie słów. W języku hiszpańskim‚ podobnie jak w innych językach‚ istnieje wiele głosek‚ które reprezentują ten sam fonem. Na przykład‚ dźwięk /b/ może być realizowany jako dźwięk zbliżony do /p/ na końcu słowa‚ ale te dwa dźwięki nie zmieniają znaczenia słowa.

W fonologii języka hiszpańskiego wyróżnia się 24 fonemy⁚ 5 samogłosek i 19 spółgłosek. Fonemy samogłoskowe to /a/‚ /e/‚ /i/‚ /o/‚ /u/. Fonemy spółgłoskowe obejmują zarówno spółgłoski dźwięczne‚ jak i bezdźwięczne‚ a także spółgłoski nosowe‚ boczne i szczelinowe.

Zrozumienie różnicy między głoską a fonemą jest niezbędne dla nauki czytania i pisania‚ ponieważ pozwala na prawidłowe rozpoznanie i odtwarzanie dźwięków‚ co z kolei ułatwia dekodowanie i kodowanie języka pisanego.

1.1.2. Samogłoski i spółgłoski

W języku hiszpańskim‚ podobnie jak w innych językach‚ dźwięki mowy dzielą się na dwie podstawowe kategorie⁚ samogłoski i spółgłoski. Samogłoski są tworzone przez swobodny przepływ powietrza przez jamę ustną‚ bez żadnych przeszkód. Spółgłoski natomiast powstają w wyniku częściowego lub całkowitego zablokowania przepływu powietrza przez narządy mowy‚ takie jak język‚ zęby czy podniebienie.

Język hiszpański charakteryzuje się pięcioma samogłoskami⁚ /a/‚ /e/‚ /i/‚ /o/‚ /u/. Samogłoski te są wyraźne i jednoznaczne‚ co ułatwia ich rozpoznanie i wymowę. Samogłoski hiszpańskie są również “otwarte”‚ co oznacza‚ że są wypowiadane z ustami szeroko otwartymi‚ w przeciwieństwie do samogłosek w niektórych innych językach‚ które są bardziej “zamknięte”.

System spółgłosek w języku hiszpańskim jest bogatszy niż system samogłosek; Wyróżnia się 19 spółgłosek‚ w tym spółgłoski dźwięczne‚ bezdźwięczne‚ nosowe‚ boczne i szczelinowe. Spółgłoski hiszpańskie są generalnie bardziej “twarde” niż spółgłoski w niektórych innych językach‚ co oznacza‚ że są wypowiadane z większym wysiłkiem.

1.2. Syllaby w języku hiszpańskim

Syllaba to podstawowa jednostka fonologiczna języka‚ która składa się z jednego lub kilku fonemów. W języku hiszpańskim‚ podobnie jak w innych językach‚ sylaba stanowi podstawową jednostkę rytmiczną mowy. Wymowa sylab jest kluczowa dla poprawnej wymowy słów i wpływa na ich brzmienie.

Budowa sylaby w języku hiszpańskim jest stosunkowo prosta. W większości przypadków sylaba składa się z jednej samogłoski‚ która może być poprzedzona lub poprzedzona i zakończona spółgłoską. Istnieją również sylaby‚ które składają się z dwóch samogłosek (diftongi) lub trzech samogłosek (tryftongi).

Wymowa sylab w języku hiszpańskim jest regulowana przez pewne zasady. Na przykład‚ w języku hiszpańskim akcent toniczny‚ czyli nacisk na sylabę‚ jest kluczowy dla poprawnej wymowy. Akcent toniczny może padać na dowolną sylabę w słowie‚ a jego położenie wpływa na brzmienie słowa.

1.2.1. Budowa sylaby

Budowa sylaby w języku hiszpańskim jest stosunkowo prosta i opiera się na zasadach fonetycznych. Podstawową jednostką sylaby jest samogłoska‚ która stanowi rdzeń sylaby. Samogłoska może być poprzedzona lub poprzedzona i zakończona spółgłoską.

W języku hiszpańskim istnieje kilka typów sylab⁚

  • Sylaba otwarta⁚ Sylaba otwarta kończy się na samogłoskę‚ np. “ma”‚ “pa”‚ “la”.
  • Sylaba zamknięta⁚ Sylaba zamknięta kończy się na spółgłoskę‚ np. “mat”‚ “pat”‚ “lat”.
  • Sylaba z diftongiem⁚ Sylaba z diftongiem zawiera dwie samogłoski‚ które są wypowiadane w jednej sylabie‚ np. “pie”‚ “cui”‚ “iau”.
  • Sylaba z tryftongiem⁚ Sylaba z tryftongiem zawiera trzy samogłoski‚ które są wypowiadane w jednej sylabie‚ np. “triai”‚ “hui”‚ “uei”.

Zrozumienie budowy sylaby jest kluczowe dla nauki czytania i pisania‚ ponieważ pozwala na prawidłowe rozpoznawanie i odtwarzanie dźwięków‚ co z kolei ułatwia dekodowanie i kodowanie języka pisanego.

1.2.2. Rodzaje sylab

W języku hiszpańskim‚ podobnie jak w innych językach‚ sylaby można podzielić na różne kategorie w zależności od ich budowy i funkcji. Najważniejsze rodzaje sylab w języku hiszpańskim to⁚

  • Sylaba toniczna⁚ Sylaba toniczna to sylaba‚ na którą pada akcent toniczny‚ czyli nacisk w słowie. W języku hiszpańskim akcent toniczny może padać na dowolną sylabę w słowie‚ a jego położenie wpływa na brzmienie słowa.
  • Sylaba atoniczna⁚ Sylaba atoniczna to sylaba‚ na którą nie pada akcent toniczny. Sylaby atoniczne są zazwyczaj wypowiadane słabiej niż sylaba toniczna.
  • Sylaba otwarta⁚ Sylaba otwarta kończy się na samogłoskę.
  • Sylaba zamknięta⁚ Sylaba zamknięta kończy się na spółgłoskę.
  • Sylaba z diftongiem⁚ Sylaba z diftongiem zawiera dwie samogłoski‚ które są wypowiadane w jednej sylabie.
  • Sylaba z tryftongiem⁚ Sylaba z tryftongiem zawiera trzy samogłoski‚ które są wypowiadane w jednej sylabie.

Zrozumienie różnych rodzajów sylab jest kluczowe dla nauki czytania i pisania‚ ponieważ pozwala na prawidłowe rozpoznanie i odtwarzanie dźwięków‚ co z kolei ułatwia dekodowanie i kodowanie języka pisanego.

1.3. Znaczenie fonologii dla nauki czytania i pisania

Fonologia odgrywa kluczową rolę w nauce czytania i pisania w języku hiszpańskim. Zrozumienie systemu fonetycznego języka‚ w tym relacji między głoskami a fonemów‚ a także budowy i funkcji sylab‚ jest niezbędne dla skutecznego dekodowania i kodowania języka pisanego.

Wczesne wprowadzenie do fonologii w edukacji wczesnoszkolnej pozwala dzieciom na rozwijanie świadomości fonologicznej‚ czyli umiejętności rozpoznawania‚ analizowania i manipulowania dźwiękami mowy. Świadomość fonologiczna jest silnym predyktorem sukcesu w nauce czytania i pisania.

Fonologia ułatwia dzieciom naukę czytania poprzez⁚

  • Rozpoznanie i odtwarzanie dźwięków⁚ Znajomość fonemów pozwala dzieciom na prawidłowe rozpoznanie i odtwarzanie dźwięków‚ co ułatwia dekodowanie języka pisanego.
  • Identyfikację sylab⁚ Znajomość budowy i funkcji sylab pozwala dzieciom na łatwiejsze dzielenie słów na sylaby‚ co ułatwia ich czytanie i pisanie.
  • Rozwijanie świadomości fonologicznej⁚ Fonologia stanowi podstawę dla rozwoju świadomości fonologicznej‚ która jest kluczowa dla sukcesu w nauce czytania i pisania.

Nauczanie czytania i pisania w języku hiszpańskim⁚ Rola fonologii

Fonologia odgrywa kluczową rolę w nauczaniu czytania i pisania w języku hiszpańskim‚ wpływająć na skuteczność metod i strategii edukacyjnych.

2.1. Metody nauczania czytania i pisania

Istnieje wiele różnych metod nauczania czytania i pisania w języku hiszpańskim‚ a każda z nich opiera się na odmiennych założeniach i podejściach do procesu uczenia się. Wybór odpowiedniej metody zależy od wielu czynników‚ takich jak wiek i poziom rozwoju dziecka‚ jego indywidualne potrzeby i styl uczenia się‚ a także od celów edukacyjnych.

Tradycyjnie wyróżnia się dwie główne kategorie metod nauczania czytania i pisania⁚

  • Metody syntetyczne⁚ Metody syntetyczne skupiają się na nauce poszczególnych elementów języka‚ takich jak dźwięki‚ litery‚ sylaby‚ a następnie łączeniu ich w całe słowa i zdania. Przykładem metody syntetycznej jest metoda fonetyczna‚ która uczy dzieci rozpoznawania i odtwarzania dźwięków‚ a następnie łączenia ich w sylaby i słowa.
  • Metody analityczne⁚ Metody analityczne skupiają się na analizie całych słów i zdań‚ a następnie wyodrębnianiu z nich poszczególnych elementów języka. Przykładem metody analitycznej jest metoda globalna‚ która uczy dzieci rozpoznawania i odtwarzania całych słów‚ a następnie analizowania ich budowy.

Współczesne metody nauczania czytania i pisania często łączą elementy obu kategorii‚ stosując podejście zintegrowane‚ które uwzględnia zarówno analizę‚ jak i syntezę języka.

2.1.1. Metody syntetyczne

Metody syntetyczne nauczania czytania i pisania w języku hiszpańskim skupiają się na nauce poszczególnych elementów języka‚ takich jak dźwięki‚ litery‚ sylaby‚ a następnie łączeniu ich w całe słowa i zdania. Metody te zakładają‚ że uczenie się języka powinno przebiegać od części do całości.

Najpopularniejszą metodą syntetyczną jest metoda fonetyczna‚ która uczy dzieci rozpoznawania i odtwarzania dźwięków‚ a następnie łączenia ich w sylaby i słowa. Metoda fonetyczna opiera się na zasadzie‚ że nauka czytania i pisania powinna rozpoczynać się od nauki fonemów‚ czyli najmniejszych jednostek dźwiękowych języka.

Inne metody syntetyczne obejmują⁚

  • Metoda sylabowa⁚ Metoda sylabowa uczy dzieci rozpoznawania i odtwarzania sylab‚ a następnie łączenia ich w słowa.
  • Metoda alfabetyczna⁚ Metoda alfabetyczna uczy dzieci rozpoznawania i odtwarzania liter‚ a następnie łączenia ich w sylaby i słowa.

Metody syntetyczne są często stosowane w edukacji wczesnoszkolnej‚ ponieważ ułatwiają dzieciom naukę podstawowych umiejętności czytania i pisania.

2.1.2. Metody analityczne

Metody analityczne nauczania czytania i pisania w języku hiszpańskim skupiają się na analizie całych słów i zdań‚ a następnie wyodrębnianiu z nich poszczególnych elementów języka. Metody te zakładają‚ że uczenie się języka powinno przebiegać od całości do części.

Najpopularniejszą metodą analityczną jest metoda globalna‚ która uczy dzieci rozpoznawania i odtwarzania całych słów‚ a następnie analizowania ich budowy. Metoda globalna opiera się na zasadzie‚ że nauka czytania i pisania powinna rozpoczynać się od nauki całych słów‚ a następnie przechodzić do analizy ich składowych elementów.

Inne metody analityczne obejmują⁚

  • Metoda słownikowa⁚ Metoda słownikowa uczy dzieci rozpoznawania i odtwarzania słów z listy słów‚ a następnie analizowania ich budowy.
  • Metoda zdaniowa⁚ Metoda zdaniowa uczy dzieci rozpoznawania i odtwarzania zdań‚ a następnie analizowania ich budowy.

Metody analityczne są często stosowane w edukacji wczesnoszkolnej‚ ponieważ ułatwiają dzieciom naukę rozpoznawania i odtwarzania całych słów i zdań.

2.2. Wprowadzenie do fonologii w edukacji wczesnoszkolnej

Wprowadzenie do fonologii w edukacji wczesnoszkolnej jest kluczowe dla rozwoju umiejętności czytania i pisania u dzieci. Wczesne uczenie się zasad fonetycznych języka hiszpańskiego pozwala dzieciom na rozwijanie świadomości fonologicznej‚ czyli umiejętności rozpoznawania‚ analizowania i manipulowania dźwiękami mowy. Świadomość fonologiczna jest silnym predyktorem sukcesu w nauce czytania i pisania.

Wprowadzenie do fonologii w edukacji wczesnoszkolnej powinno być prowadzone w sposób zabawowy i angażujący dla dzieci. Ważne jest‚ aby wykorzystywać różnorodne metody i techniki‚ które angażują różne kanały percepcji‚ takie jak słuch‚ wzrok i dotyk.

Wczesne nauczanie fonologii powinno obejmować⁚

  • Gry i zabawy fonetyczne⁚ Gry i zabawy fonetyczne uczą dzieci rozpoznawania i odtwarzania dźwięków‚ a także rozwijają ich słuch fonemowy.
  • Ćwiczenia rozwijające świadomość fonologiczną⁚ Ćwiczenia rozwijające świadomość fonologiczną uczą dzieci analizowania i manipulowania dźwiękami mowy‚ np; dzielenia słów na sylaby‚ wyodrębniania pierwszego i ostatniego dźwięku w słowie.

Wczesne wprowadzenie do fonologii w edukacji wczesnoszkolnej pozwala dzieciom na rozwijanie podstawowych umiejętności czytania i pisania‚ co z kolei ułatwia im dalszą edukację.

2.2.1. Gry i zabawy fonetyczne

Gry i zabawy fonetyczne to doskonałe narzędzie do wprowadzenia dzieci w świat dźwięków języka hiszpańskiego i rozwijania ich świadomości fonologicznej. Gry te angażują dzieci w sposób zabawowy‚ ucząc je rozpoznawania i odtwarzania dźwięków‚ a także rozwijając ich słuch fonemowy.

Przykłady gier i zabaw fonetycznych⁚

  • “Jaka to litera?”⁚ Dzieci słuchają dźwięku i wskazują odpowiednią literę na tablicy.
  • “Znajdź parę”⁚ Dzieci szukają par obrazków‚ które rozpoczynają się od tego samego dźwięku.
  • “Rymowanka”⁚ Dzieci podają słowa‚ które rymują się z podanym słowem.
  • “Dźwiękowe domino”⁚ Dzieci układają domino‚ które zawiera obrazki lub litery reprezentujące dźwięki.

Gry i zabawy fonetyczne powinny być dostosowane do wieku i poziomu rozwoju dzieci. Ważne jest‚ aby były one angażujące‚ zabawne i wspierające rozwój umiejętności językowych dzieci.

2.2.2. Ćwiczenia rozwijające świadomość fonologiczną

Ćwiczenia rozwijające świadomość fonologiczną to kluczowe narzędzie w nauczaniu czytania i pisania w języku hiszpańskim. Ćwiczenia te uczą dzieci analizowania i manipulowania dźwiękami mowy‚ co z kolei ułatwia im dekodowanie i kodowanie języka pisanego.

Przykłady ćwiczeń rozwijających świadomość fonologiczną⁚

  • Dzielenie słów na sylaby⁚ Dzieci uczą się dzielić słowa na sylaby‚ np. “ca-sa”‚ “ma-ma”‚ “pa-pa”.
  • Wyodrębnianie pierwszego i ostatniego dźwięku w słowie⁚ Dzieci uczą się wyodrębniać pierwszy i ostatni dźwięk w słowie‚ np. “c” w “casa”‚ “a” w “cama”.
  • Manipulowanie dźwiękami w słowach⁚ Dzieci uczą się dodawać‚ usuwać lub zmieniać dźwięki w słowach‚ np. “casa” -> “casa” + “s” -> “casas”.

Ćwiczenia rozwijające świadomość fonologiczną powinny być dostosowane do wieku i poziomu rozwoju dzieci. Ważne jest‚ aby były one angażujące‚ zabawne i wspierające rozwój umiejętności językowych dzieci.

Zasoby edukacyjne dla nauki czytania i pisania w języku hiszpańskim

Dostępne są różnorodne zasoby edukacyjne‚ które wspierają naukę czytania i pisania w języku hiszpańskim‚ zapewniając wszechstronne wsparcie dla edukacji.

3.1. Podręczniki i materiały edukacyjne

Podręczniki i materiały edukacyjne odgrywają kluczową rolę w nauczaniu czytania i pisania w języku hiszpańskim. Dostępne są różnorodne podręczniki i materiały‚ które odpowiadają różnym potrzebom i poziomom edukacyjnym.

Podręczniki do nauki czytania i pisania w języku hiszpańskim zazwyczaj obejmują⁚

  • Wprowadzenie do fonetyki języka hiszpańskiego⁚ Podręczniki przedstawiają podstawowe zasady fonetyczne języka hiszpańskiego‚ w tym system samogłosek i spółgłosek‚ a także akcent toniczny.
  • Ćwiczenia rozwijające świadomość fonologiczną⁚ Podręczniki zawierają ćwiczenia‚ które uczą dzieci rozpoznawania i odtwarzania dźwięków‚ a także analizowania i manipulowania dźwiękami mowy.
  • Wprowadzenie do gramatyki języka hiszpańskiego⁚ Podręczniki omawiają podstawowe zasady gramatyki języka hiszpańskiego‚ w tym odmiany czasowników‚ rzeczowników‚ przymiotników i zaimków.
  • Teksty do czytania⁚ Podręczniki zawierają teksty do czytania‚ które są dostosowane do poziomu edukacyjnego dzieci.

Podręczniki i materiały edukacyjne powinny być dostosowane do wieku i poziomu rozwoju dzieci. Ważne jest‚ aby były one angażujące‚ zabawne i wspierające rozwój umiejętności językowych dzieci.

3.2. Platformy edukacyjne online

Platformy edukacyjne online stały się w ostatnich latach niezwykle popularnym narzędziem wspomagającym naukę czytania i pisania w języku hiszpańskim. Platformy te oferują szeroki wachlarz zasobów edukacyjnych‚ w tym gry‚ ćwiczenia‚ interaktywne lekcje i materiały multimedialne‚ które są dostępne online i mogą być wykorzystywane w domu lub w szkole.

Platformy edukacyjne online mają wiele zalet⁚

  • Dostępność⁚ Platformy edukacyjne online są dostępne 24/7‚ co pozwala dzieciom na uczenie się w dowolnym miejscu i czasie.
  • Interaktywność⁚ Platformy edukacyjne online oferują interaktywne ćwiczenia i gry‚ które angażują dzieci w sposób zabawowy i motywujący.
  • Dostosowanie⁚ Platformy edukacyjne online często oferują możliwość dostosowania poziomu trudności i treści do indywidualnych potrzeb dziecka.
  • Monitorowanie postępów⁚ Platformy edukacyjne online często oferują narzędzia do monitorowania postępów dziecka‚ co pozwala na śledzenie jego rozwoju i dostosowanie dalszego procesu uczenia się.

Platformy edukacyjne online mogą być doskonałym uzupełnieniem tradycyjnych metod nauczania czytania i pisania w języku hiszpańskim.

3.3. Gry i aplikacje edukacyjne

Gry i aplikacje edukacyjne to innowacyjne narzędzia‚ które zrewolucjonizowały sposób nauczania czytania i pisania w języku hiszpańskim. Gry te są zaprojektowane w sposób angażujący i zabawny‚ aby uczyć dzieci podstawowych umiejętności językowych‚ takich jak rozpoznawanie liter‚ odczytywanie sylab i tworzenie prostych słów.

Gry i aplikacje edukacyjne oferują wiele zalet⁚

  • Interaktywność⁚ Gry i aplikacje edukacyjne są interaktywne‚ co pozwala dzieciom na samodzielne uczenie się i odkrywanie nowych umiejętności.
  • Motywacja⁚ Gry i aplikacje edukacyjne są zaprojektowane w sposób angażujący‚ co motywuje dzieci do nauki i sprawia‚ że uczenie się staje się przyjemnością.
  • Dostosowanie⁚ Gry i aplikacje edukacyjne często oferują możliwość dostosowania poziomu trudności i treści do indywidualnych potrzeb dziecka.
  • Śledzenie postępów⁚ Gry i aplikacje edukacyjne często oferują narzędzia do śledzenia postępów dziecka‚ co pozwala na monitorowanie jego rozwoju i dostosowanie dalszego procesu uczenia się.

Gry i aplikacje edukacyjne mogą być doskonałym uzupełnieniem tradycyjnych metod nauczania czytania i pisania w języku hiszpańskim.

Podsumowanie

Fonologia stanowi fundament nauki czytania i pisania w języku hiszpańskim‚ wpływająć na skuteczność metod edukacyjnych i dostępnych zasobów.

3 thoughts on “Wprowadzenie do fonologii języka hiszpańskiego: Podstawy dla nauki czytania i pisania

  1. Artykuł prezentuje solidne podstawy fonologii języka hiszpańskiego, skupiając się na aspektach kluczowych dla nauki czytania i pisania. Szczególnie cenne jest wyjaśnienie relacji między głoskami a fonemów, a także przedstawienie charakterystycznych cech systemu fonetycznego języka hiszpańskiego. Jednakże, artykuł mógłby być wzbogacony o przykładowe słowa ilustrujące omawiane zagadnienia, co ułatwiłoby czytelnikom zrozumienie omawianych zasad.

  2. Artykuł stanowi doskonałe wprowadzenie do fonologii języka hiszpańskiego, skupiając się na jej znaczeniu dla nauki czytania i pisania. Szczególnie doceniam jasne i zwięzłe wyjaśnienie pojęć głoski i fonemu, a także przejrzystą prezentację systemu samogłosek i spółgłosek. Dodatkowym atutem jest podkreślenie roli akcentu tonicznego w języku hiszpańskim. Polecam ten artykuł wszystkim, którzy rozpoczynają przygodę z nauką języka hiszpańskiego.

  3. Artykuł stanowi wartościowe wprowadzenie do fonologii języka hiszpańskiego, skupiając się na jej znaczeniu dla nauki czytania i pisania. Szczególnie doceniam jasne i zwięzłe wyjaśnienie pojęć głoski i fonemu, a także przejrzystą prezentację systemu samogłosek i spółgłosek. Dodatkowym atutem jest podkreślenie roli akcentu tonicznego w języku hiszpańskim. Polecam ten artykuł wszystkim, którzy rozpoczynają przygodę z nauką języka hiszpańskiego.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *