2.Wielkość Wektora (Norma)
Wielkość wektora‚ zwana również normą‚ jest długością wektora i jest reprezentowana przez symbol (||ec{v}||).
2.Kierunek Wektora
Kierunek wektora określa jego orientację w przestrzeni.
5.Iloczyn Skalarny (Dot Product)
5;Iloczyn Wektorowy (Cross Product)
Wektory są podstawowymi obiektami w matematyce‚ fizyce i inżynierii‚ reprezentującymi wielkości‚ które posiadają zarówno wielkość‚ jak i kierunek. W przeciwieństwie do skalarów‚ które są reprezentowane jedynie przez liczbę‚ wektory wymagają dodatkowej informacji o kierunku‚ aby w pełni je opisać.
Wektory są powszechnie używane do przedstawiania różnych wielkości fizycznych‚ takich jak prędkość‚ przyspieszenie‚ siła‚ moment obrotowy‚ pole elektryczne i magnetyczne. W geometrii wektory są używane do reprezentowania przesunięć‚ kierunków i płaszczyzn.
Wektory są zazwyczaj reprezentowane graficznie jako strzałki‚ gdzie długość strzałki reprezentuje wielkość wektora‚ a kierunek strzałki wskazuje kierunek wektora. Wektory mogą być również reprezentowane za pomocą współrzędnych w określonym układzie współrzędnych‚ co pozwala na łatwe wykonywanie operacji algebraicznych na wektorach.
2.Wielkość Wektora (Norma)
5.Iloczyn Skalarny (Dot Product)
5.Iloczyn Wektorowy (Cross Product)
Wektory są podstawowymi obiektami w matematyce‚ fizyce i inżynierii‚ reprezentującymi wielkości‚ które posiadają zarówno wielkość‚ jak i kierunek. W przeciwieństwie do skalarów‚ które są reprezentowane jedynie przez liczbę‚ wektory wymagają dodatkowej informacji o kierunku‚ aby w pełni je opisać.
Wektory są powszechnie używane do przedstawiania różnych wielkości fizycznych‚ takich jak prędkość‚ przyspieszenie‚ siła‚ moment obrotowy‚ pole elektryczne i magnetyczne. W geometrii wektory są używane do reprezentowania przesunięć‚ kierunków i płaszczyzn.
Wektory są zazwyczaj reprezentowane graficznie jako strzałki‚ gdzie długość strzałki reprezentuje wielkość wektora‚ a kierunek strzałki wskazuje kierunek wektora. Wektory mogą być również reprezentowane za pomocą współrzędnych w określonym układzie współrzędnych‚ co pozwala na łatwe wykonywanie operacji algebraicznych na wektorach.
Wektor jest matematycznym obiektem‚ który posiada zarówno wielkość‚ jak i kierunek. Może być reprezentowany jako strzałka‚ gdzie długość strzałki reprezentuje wielkość wektora‚ a kierunek strzałki wskazuje kierunek wektora. Wektor można również przedstawić za pomocą współrzędnych w określonym układzie współrzędnych. Na przykład w dwuwymiarowym układzie współrzędnych wektor może być reprezentowany jako (x‚ y)‚ gdzie x i y to współrzędne wektora wzdłuż osi x i y odpowiednio.
2.Wielkość Wektora (Norma)
5.Iloczyn Skalarny (Dot Product)
5.Iloczyn Wektorowy (Cross Product)
Wektory są podstawowymi obiektami w matematyce‚ fizyce i inżynierii‚ reprezentującymi wielkości‚ które posiadają zarówno wielkość‚ jak i kierunek. W przeciwieństwie do skalarów‚ które są reprezentowane jedynie przez liczbę‚ wektory wymagają dodatkowej informacji o kierunku‚ aby w pełni je opisać.
Wektory są powszechnie używane do przedstawiania różnych wielkości fizycznych‚ takich jak prędkość‚ przyspieszenie‚ siła‚ moment obrotowy‚ pole elektryczne i magnetyczne. W geometrii wektory są używane do reprezentowania przesunięć‚ kierunków i płaszczyzn.
Wektory są zazwyczaj reprezentowane graficznie jako strzałki‚ gdzie długość strzałki reprezentuje wielkość wektora‚ a kierunek strzałki wskazuje kierunek wektora. Wektory mogą być również reprezentowane za pomocą współrzędnych w określonym układzie współrzędnych‚ co pozwala na łatwe wykonywanie operacji algebraicznych na wektorach.
Wektor jest matematycznym obiektem‚ który posiada zarówno wielkość‚ jak i kierunek. Może być reprezentowany jako strzałka‚ gdzie długość strzałki reprezentuje wielkość wektora‚ a kierunek strzałki wskazuje kierunek wektora. Wektor można również przedstawić za pomocą współrzędnych w określonym układzie współrzędnych. Na przykład w dwuwymiarowym układzie współrzędnych wektor może być reprezentowany jako (x‚ y)‚ gdzie x i y to współrzędne wektora wzdłuż osi x i y odpowiednio.
W geometrii wektory są używane do reprezentowania przesunięć‚ kierunków i płaszczyzn. Na przykład wektor przesunięcia reprezentuje zmianę położenia punktu w przestrzeni. Wektor kierunkowy reprezentuje kierunek prostej lub płaszczyzny. Wektory są również używane do reprezentowania wektorów normalnych do płaszczyzn‚ które są prostopadłe do płaszczyzny.
W fizyce wektory są używane do reprezentowania wielkości fizycznych‚ takich jak prędkość‚ przyspieszenie‚ siła‚ moment obrotowy‚ pole elektryczne i magnetyczne. Na przykład wektor prędkości reprezentuje szybkość i kierunek ruchu obiektu. Wektor siły reprezentuje wielkość i kierunek siły działającej na obiekt. Wektory są również używane do reprezentowania pól wektorowych‚ takich jak pole grawitacyjne i pole elektromagnetyczne.
2.Wielkość Wektora (Norma)
5.Iloczyn Skalarny (Dot Product)
5.Iloczyn Wektorowy (Cross Product)
Wektory są podstawowymi obiektami w matematyce‚ fizyce i inżynierii‚ reprezentującymi wielkości‚ które posiadają zarówno wielkość‚ jak i kierunek. W przeciwieństwie do skalarów‚ które są reprezentowane jedynie przez liczbę‚ wektory wymagają dodatkowej informacji o kierunku‚ aby w pełni je opisać.
Wektory są powszechnie używane do przedstawiania różnych wielkości fizycznych‚ takich jak prędkość‚ przyspieszenie‚ siła‚ moment obrotowy‚ pole elektryczne i magnetyczne. W geometrii wektory są używane do reprezentowania przesunięć‚ kierunków i płaszczyzn.
Wektory są zazwyczaj reprezentowane graficznie jako strzałki‚ gdzie długość strzałki reprezentuje wielkość wektora‚ a kierunek strzałki wskazuje kierunek wektora. Wektory mogą być również reprezentowane za pomocą współrzędnych w określonym układzie współrzędnych‚ co pozwala na łatwe wykonywanie operacji algebraicznych na wektorach.
Wektor jest matematycznym obiektem‚ który posiada zarówno wielkość‚ jak i kierunek. Może być reprezentowany jako strzałka‚ gdzie długość strzałki reprezentuje wielkość wektora‚ a kierunek strzałki wskazuje kierunek wektora. Wektor można również przedstawić za pomocą współrzędnych w określonym układzie współrzędnych. Na przykład w dwuwymiarowym układzie współrzędnych wektor może być reprezentowany jako (x‚ y)‚ gdzie x i y to współrzędne wektora wzdłuż osi x i y odpowiednio.
W geometrii wektory są używane do reprezentowania przesunięć‚ kierunków i płaszczyzn. Na przykład wektor przesunięcia reprezentuje zmianę położenia punktu w przestrzeni. Wektor kierunkowy reprezentuje kierunek prostej lub płaszczyzny. Wektory są również używane do reprezentowania wektorów normalnych do płaszczyzn‚ które są prostopadłe do płaszczyzny.
W fizyce wektory są używane do reprezentowania wielkości fizycznych‚ takich jak prędkość‚ przyspieszenie‚ siła‚ moment obrotowy‚ pole elektryczne i magnetyczne. Na przykład wektor prędkości reprezentuje szybkość i kierunek ruchu obiektu. Wektor siły reprezentuje wielkość i kierunek siły działającej na obiekt. Wektory są również używane do reprezentowania pól wektorowych‚ takich jak pole grawitacyjne i pole elektromagnetyczne.
Wektor składa się z dwóch głównych elementów⁚ wielkości i kierunku. Wielkość wektora reprezentuje jego długość lub intensywność. Kierunek wektora określa jego orientację w przestrzeni.
2.Wielkość Wektora (Norma)
5.Iloczyn Skalarny (Dot Product)
5.Iloczyn Wektorowy (Cross Product)
Wektory są podstawowymi obiektami w matematyce‚ fizyce i inżynierii‚ reprezentującymi wielkości‚ które posiadają zarówno wielkość‚ jak i kierunek. W przeciwieństwie do skalarów‚ które są reprezentowane jedynie przez liczbę‚ wektory wymagają dodatkowej informacji o kierunku‚ aby w pełni je opisać.
Wektory są powszechnie używane do przedstawiania różnych wielkości fizycznych‚ takich jak prędkość‚ przyspieszenie‚ siła‚ moment obrotowy‚ pole elektryczne i magnetyczne. W geometrii wektory są używane do reprezentowania przesunięć‚ kierunków i płaszczyzn.
Wektory są zazwyczaj reprezentowane graficznie jako strzałki‚ gdzie długość strzałki reprezentuje wielkość wektora‚ a kierunek strzałki wskazuje kierunek wektora. Wektory mogą być również reprezentowane za pomocą współrzędnych w określonym układzie współrzędnych‚ co pozwala na łatwe wykonywanie operacji algebraicznych na wektorach.
Wektor jest matematycznym obiektem‚ który posiada zarówno wielkość‚ jak i kierunek. Może być reprezentowany jako strzałka‚ gdzie długość strzałki reprezentuje wielkość wektora‚ a kierunek strzałki wskazuje kierunek wektora. Wektor można również przedstawić za pomocą współrzędnych w określonym układzie współrzędnych. Na przykład w dwuwymiarowym układzie współrzędnych wektor może być reprezentowany jako (x‚ y)‚ gdzie x i y to współrzędne wektora wzdłuż osi x i y odpowiednio.
W geometrii wektory są używane do reprezentowania przesunięć‚ kierunków i płaszczyzn. Na przykład wektor przesunięcia reprezentuje zmianę położenia punktu w przestrzeni. Wektor kierunkowy reprezentuje kierunek prostej lub płaszczyzny. Wektory są również używane do reprezentowania wektorów normalnych do płaszczyzn‚ które są prostopadłe do płaszczyzny.
W fizyce wektory są używane do reprezentowania wielkości fizycznych‚ takich jak prędkość‚ przyspieszenie‚ siła‚ moment obrotowy‚ pole elektryczne i magnetyczne. Na przykład wektor prędkości reprezentuje szybkość i kierunek ruchu obiektu. Wektor siły reprezentuje wielkość i kierunek siły działającej na obiekt. Wektory są również używane do reprezentowania pól wektorowych‚ takich jak pole grawitacyjne i pole elektromagnetyczne.
Wektor składa się z dwóch głównych elementów⁚ wielkości i kierunku. Wielkość wektora reprezentuje jego długość lub intensywność. Kierunek wektora określa jego orientację w przestrzeni.
2.Wielkość Wektora (Norma)
Wielkość wektora‚ zwana również normą‚ jest długością wektora i jest reprezentowana przez symbol (|| ec{v}||). Norma wektora jest zawsze wartością nieujemną. Wektor zerowy ma normę równą zero. Norma wektora może być obliczona za pomocą twierdzenia Pitagorasa‚ jeśli wektor jest reprezentowany za pomocą współrzędnych.
5.Iloczyn Skalarny (Dot Product)
5.Iloczyn Wektorowy (Cross Product)
Wektory są podstawowymi obiektami w matematyce‚ fizyce i inżynierii‚ reprezentującymi wielkości‚ które posiadają zarówno wielkość‚ jak i kierunek. W przeciwieństwie do skalarów‚ które są reprezentowane jedynie przez liczbę‚ wektory wymagają dodatkowej informacji o kierunku‚ aby w pełni je opisać.
Wektory są powszechnie używane do przedstawiania różnych wielkości fizycznych‚ takich jak prędkość‚ przyspieszenie‚ siła‚ moment obrotowy‚ pole elektryczne i magnetyczne. W geometrii wektory są używane do reprezentowania przesunięć‚ kierunków i płaszczyzn.
Wektory są zazwyczaj reprezentowane graficznie jako strzałki‚ gdzie długość strzałki reprezentuje wielkość wektora‚ a kierunek strzałki wskazuje kierunek wektora. Wektory mogą być również reprezentowane za pomocą współrzędnych w określonym układzie współrzędnych‚ co pozwala na łatwe wykonywanie operacji algebraicznych na wektorach.
Wektor jest matematycznym obiektem‚ który posiada zarówno wielkość‚ jak i kierunek. Może być reprezentowany jako strzałka‚ gdzie długość strzałki reprezentuje wielkość wektora‚ a kierunek strzałki wskazuje kierunek wektora. Wektor można również przedstawić za pomocą współrzędnych w określonym układzie współrzędnych. Na przykład w dwuwymiarowym układzie współrzędnych wektor może być reprezentowany jako (x‚ y)‚ gdzie x i y to współrzędne wektora wzdłuż osi x i y odpowiednio.
W geometrii wektory są używane do reprezentowania przesunięć‚ kierunków i płaszczyzn. Na przykład wektor przesunięcia reprezentuje zmianę położenia punktu w przestrzeni. Wektor kierunkowy reprezentuje kierunek prostej lub płaszczyzny. Wektory są również używane do reprezentowania wektorów normalnych do płaszczyzn‚ które są prostopadłe do płaszczyzny.
W fizyce wektory są używane do reprezentowania wielkości fizycznych‚ takich jak prędkość‚ przyspieszenie‚ siła‚ moment obrotowy‚ pole elektryczne i magnetyczne. Na przykład wektor prędkości reprezentuje szybkość i kierunek ruchu obiektu. Wektor siły reprezentuje wielkość i kierunek siły działającej na obiekt. Wektory są również używane do reprezentowania pól wektorowych‚ takich jak pole grawitacyjne i pole elektromagnetyczne.
Wektor składa się z dwóch głównych elementów⁚ wielkości i kierunku. Wielkość wektora reprezentuje jego długość lub intensywność. Kierunek wektora określa jego orientację w przestrzeni.
2.Wielkość Wektora (Norma)
Wielkość wektora‚ zwana również normą‚ jest długością wektora i jest reprezentowana przez symbol (|| ec{v}||). Norma wektora jest zawsze wartością nieujemną. Wektor zerowy ma normę równą zero. Norma wektora może być obliczona za pomocą twierdzenia Pitagorasa‚ jeśli wektor jest reprezentowany za pomocą współrzędnych.
Kierunek wektora jest określony przez kąt‚ jaki tworzy wektor z wybraną osią odniesienia. W dwuwymiarowym układzie współrzędnych kąt ten jest zwykle mierzony względem osi x. W trójwymiarowym układzie współrzędnych kierunek wektora jest zwykle określony przez kąty względem trzech osi.
5.Iloczyn Skalarny (Dot Product)
5.Iloczyn Wektorowy (Cross Product)
Wektory są podstawowymi obiektami w matematyce‚ fizyce i inżynierii‚ reprezentującymi wielkości‚ które posiadają zarówno wielkość‚ jak i kierunek. W przeciwieństwie do skalarów‚ które są reprezentowane jedynie przez liczbę‚ wektory wymagają dodatkowej informacji o kierunku‚ aby w pełni je opisać.
Wektory są powszechnie używane do przedstawiania różnych wielkości fizycznych‚ takich jak prędkość‚ przyspieszenie‚ siła‚ moment obrotowy‚ pole elektryczne i magnetyczne. W geometrii wektory są używane do reprezentowania przesunięć‚ kierunków i płaszczyzn.
Wektory są zazwyczaj reprezentowane graficznie jako strzałki‚ gdzie długość strzałki reprezentuje wielkość wektora‚ a kierunek strzałki wskazuje kierunek wektora. Wektory mogą być również reprezentowane za pomocą współrzędnych w określonym układzie współrzędnych‚ co pozwala na łatwe wykonywanie operacji algebraicznych na wektorach.
Wektor jest matematycznym obiektem‚ który posiada zarówno wielkość‚ jak i kierunek. Może być reprezentowany jako strzałka‚ gdzie długość strzałki reprezentuje wielkość wektora‚ a kierunek strzałki wskazuje kierunek wektora. Wektor można również przedstawić za pomocą współrzędnych w określonym układzie współrzędnych. Na przykład w dwuwymiarowym układzie współrzędnych wektor może być reprezentowany jako (x‚ y)‚ gdzie x i y to współrzędne wektora wzdłuż osi x i y odpowiednio.
W geometrii wektory są używane do reprezentowania przesunięć‚ kierunków i płaszczyzn. Na przykład wektor przesunięcia reprezentuje zmianę położenia punktu w przestrzeni. Wektor kierunkowy reprezentuje kierunek prostej lub płaszczyzny. Wektory są również używane do reprezentowania wektorów normalnych do płaszczyzn‚ które są prostopadłe do płaszczyzny.
W fizyce wektory są używane do reprezentowania wielkości fizycznych‚ takich jak prędkość‚ przyspieszenie‚ siła‚ moment obrotowy‚ pole elektryczne i magnetyczne. Na przykład wektor prędkości reprezentuje szybkość i kierunek ruchu obiektu. Wektor siły reprezentuje wielkość i kierunek siły działającej na obiekt. Wektory są również używane do reprezentowania pól wektorowych‚ takich jak pole grawitacyjne i pole elektromagnetyczne.
Wektor składa się z dwóch głównych elementów⁚ wielkości i kierunku. Wielkość wektora reprezentuje jego długość lub intensywność. Kierunek wektora określa jego orientację w przestrzeni.
2.Wielkość Wektora (Norma)
Wielkość wektora‚ zwana również normą‚ jest długością wektora i jest reprezentowana przez symbol (|| ec{v}||). Norma wektora jest zawsze wartością nieujemną. Wektor zerowy ma normę równą zero. Norma wektora może być obliczona za pomocą twierdzenia Pitagorasa‚ jeśli wektor jest reprezentowany za pomocą współrzędnych.
Kierunek wektora jest określony przez kąt‚ jaki tworzy wektor z wybraną osią odniesienia. W dwuwymiarowym układzie współrzędnych kąt ten jest zwykle mierzony względem osi x. W trójwymiarowym układzie współrzędnych kierunek wektora jest zwykle określony przez kąty względem trzech osi.
Wektory mają wiele ważnych własności‚ które czynią je przydatnymi narzędziami w matematyce‚ fizyce i inżynierii. Niektóre z najważniejszych własności wektorów to⁚
• Dodawanie wektorów⁚ Wektory można dodawać‚ aby uzyskać nowy wektor‚ który reprezentuje sumę dwóch wektorów. Dodawanie wektorów jest operacją komutacyjną‚ co oznacza‚ że kolejność dodawania wektorów nie ma znaczenia.
• Odejmowanie wektorów⁚ Wektory można odejmować‚ aby uzyskać nowy wektor‚ który reprezentuje różnicę dwóch wektorów. Odejmowanie wektorów jest operacją niekomutacyjną‚ co oznacza‚ że kolejność odejmowania wektorów ma znaczenie.
• Mnożenie wektora przez skalar⁚ Wektor można pomnożyć przez skalar‚ aby uzyskać nowy wektor‚ który jest skalarną wielokrotnością oryginalnego wektora. Mnożenie wektora przez skalar nie zmienia kierunku wektora‚ ale zmienia jego wielkość.
5.Iloczyn Skalarny (Dot Product)
5.Iloczyn Wektorowy (Cross Product)
Wektory⁚ Podstawowe Pojęcia i Operacje
Wprowadzenie do Wektorów
Wektory są podstawowymi obiektami w matematyce‚ fizyce i inżynierii‚ reprezentującymi wielkości‚ które posiadają zarówno wielkość‚ jak i kierunek. W przeciwieństwie do skalarów‚ które są reprezentowane jedynie przez liczbę‚ wektory wymagają dodatkowej informacji o kierunku‚ aby w pełni je opisać.
Wektory są powszechnie używane do przedstawiania różnych wielkości fizycznych‚ takich jak prędkość‚ przyspieszenie‚ siła‚ moment obrotowy‚ pole elektryczne i magnetyczne. W geometrii wektory są używane do reprezentowania przesunięć‚ kierunków i płaszczyzn.
Wektory są zazwyczaj reprezentowane graficznie jako strzałki‚ gdzie długość strzałki reprezentuje wielkość wektora‚ a kierunek strzałki wskazuje kierunek wektora. Wektory mogą być również reprezentowane za pomocą współrzędnych w określonym układzie współrzędnych‚ co pozwala na łatwe wykonywanie operacji algebraicznych na wektorach.
1.Definicja Wektora
Wektor jest matematycznym obiektem‚ który posiada zarówno wielkość‚ jak i kierunek. Może być reprezentowany jako strzałka‚ gdzie długość strzałki reprezentuje wielkość wektora‚ a kierunek strzałki wskazuje kierunek wektora. Wektor można również przedstawić za pomocą współrzędnych w określonym układzie współrzędnych. Na przykład w dwuwymiarowym układzie współrzędnych wektor może być reprezentowany jako (x‚ y)‚ gdzie x i y to współrzędne wektora wzdłuż osi x i y odpowiednio.
1.Wektory w Geometrii i Fizyce
W geometrii wektory są używane do reprezentowania przesunięć‚ kierunków i płaszczyzn. Na przykład wektor przesunięcia reprezentuje zmianę położenia punktu w przestrzeni. Wektor kierunkowy reprezentuje kierunek prostej lub płaszczyzny. Wektory są również używane do reprezentowania wektorów normalnych do płaszczyzn‚ które są prostopadłe do płaszczyzny.
W fizyce wektory są używane do reprezentowania wielkości fizycznych‚ takich jak prędkość‚ przyspieszenie‚ siła‚ moment obrotowy‚ pole elektryczne i magnetyczne. Na przykład wektor prędkości reprezentuje szybkość i kierunek ruchu obiektu. Wektor siły reprezentuje wielkość i kierunek siły działającej na obiekt. Wektory są również używane do reprezentowania pól wektorowych‚ takich jak pole grawitacyjne i pole elektromagnetyczne.
Elementy Wektora
Wektor składa się z dwóch głównych elementów⁚ wielkości i kierunku. Wielkość wektora reprezentuje jego długość lub intensywność. Kierunek wektora określa jego orientację w przestrzeni.
2.Wielkość Wektora (Norma)
Wielkość wektora‚ zwana również normą‚ jest długością wektora i jest reprezentowana przez symbol (|| ec{v}||). Norma wektora jest zawsze wartością nieujemną. Wektor zerowy ma normę równą zero. Norma wektora może być obliczona za pomocą twierdzenia Pitagorasa‚ jeśli wektor jest reprezentowany za pomocą współrzędnych.
2.Kierunek Wektora
Kierunek wektora jest określony przez kąt‚ jaki tworzy wektor z wybraną osią odniesienia. W dwuwymiarowym układzie współrzędnych kąt ten jest zwykle mierzony względem osi x. W trójwymiarowym układzie współrzędnych kierunek wektora jest zwykle określony przez kąty względem trzech osi.
Własności Wektorów
Wektory mają wiele ważnych własności‚ które czynią je przydatnymi narzędziami w matematyce‚ fizyce i inżynierii. Niektóre z najważniejszych własności wektorów to⁚
• Dodawanie wektorów⁚ Wektory można dodawać‚ aby uzyskać nowy wektor‚ który reprezentuje sumę dwóch wektorów. Dodawanie wektorów jest operacją komutacyjną‚ co oznacza‚ że kolejność dodawania wektorów nie ma znaczenia.
• Odejmowanie wektorów⁚ Wektory można odejmować‚ aby uzyskać nowy wektor‚ który reprezentuje różnicę dwóch wektorów. Odejmowanie wektorów jest operacją niekomutacyjną‚ co oznacza‚ że kolejność odejmowania wektorów ma znaczenie.
• Mnożenie wektora przez skalar⁚ Wektor można pomnożyć przez skalar‚ aby uzyskać nowy wektor‚ który jest skalarną wielokrotnością oryginalnego wektora. Mnożenie wektora przez skalar nie zmienia kierunku wektora‚ ale zmienia jego wielkość.
3.Dodawanie Wektorów
Dodawanie wektorów jest operacją‚ która łączy dwa wektory w jeden wektor‚ który reprezentuje sumę dwóch wektorów. Dodawanie wektorów jest wykonywane graficznie poprzez umieszczenie początku jednego wektora na końcu drugiego wektora i narysowanie wektora łączącego początek pierwszego wektora z końcem drugiego wektora. Współrzędne wektora sumy są równe sumie odpowiadających sobie współrzędnych dwóch wektorów.
Artykuł stanowi dobry punkt wyjścia do zgłębiania tematu wektorów. Prezentuje podstawowe pojęcia i operacje na wektorach w sposób jasny i zrozumiały. Jednakże, artykuł mógłby być wzbogacony o bardziej szczegółowe omówienie pojęcia bazy wektorowej, przedstawiając jej definicję, własności i zastosowania w różnych dziedzinach nauki i techniki.
Artykuł stanowi solidne wprowadzenie do tematu wektorów, prezentując podstawowe definicje i pojęcia w sposób zrozumiały i przystępny. Dobrze dobrane przykłady i ilustracje graficzne ułatwiają zrozumienie omawianych treści. Jednakże, artykuł mógłby być wzbogacony o bardziej szczegółowe omówienie zastosowań wektorów w różnych dziedzinach nauki i techniki, np. w fizyce, mechanice, geometrii analitycznej.
Artykuł stanowi dobre wprowadzenie do tematu wektorów, jasno przedstawiając podstawowe pojęcia, takie jak wielkość, kierunek, dodawanie i odejmowanie wektorów. Szczególnie wartościowe jest uwzględnienie przykładów zastosowań wektorów w różnych dziedzinach nauki i techniki. Jednakże, artykuł mógłby być bardziej szczegółowy w omawianiu iloczynu skalarnego i wektorowego, prezentując ich definicje, własności i zastosowania w bardziej dogłębny sposób.
Artykuł jest dobrze napisany i zawiera wiele przydatnych informacji o wektorach. Szczególnie wartościowe jest przedstawienie graficznej reprezentacji wektorów, co ułatwia zrozumienie ich geometrii. Jednakże, artykuł mógłby być bardziej szczegółowy w omawianiu pojęcia przestrzeni wektorowej, przedstawiając jej definicję, własności i przykłady zastosowań.
Artykuł prezentuje podstawowe informacje o wektorach w sposób przejrzysty i zrozumiały. Dobrze dobrane przykłady i ilustracje graficzne ułatwiają zrozumienie omawianych pojęć. Jednakże, artykuł mógłby być bardziej szczegółowy w omawianiu różnych typów wektorów, np. wektorów jednostkowych, wektorów zerowych, wektorów przeciwnych, a także w przedstawieniu przykładów zastosowań tych typów wektorów w praktyce.
Artykuł prezentuje podstawowe informacje o wektorach w sposób przejrzysty i zrozumiały dla czytelnika. Dobrze dobrane przykłady i ilustracje graficzne ułatwiają zrozumienie omawianych pojęć. Jednakże, artykuł mógłby być wzbogacony o bardziej szczegółowe omówienie operacji na wektorach, takich jak mnożenie przez skalar, iloczyn skalarny i wektorowy, a także o przedstawienie przykładów zastosowań tych operacji w praktyce.